Közzétételi lista 2023

Intézményünk közzétételi listája, szervezeti és működési szabályzata, házirendje és pedagógiai programja az alábbi linken érhető el: https://kir2info.kir.hu/pub/Index/201797

TANFELÜGYELETI

 ELLENŐRZÉS EREDMÉNYE

Területek értékelése:

1. Pedagógiai folyamatok

  • A stratégiai és operatív tervezés koherenciájának megvalósulása. Megfelelő
  • Az intézményi stratégiai dokumentumok és a köznevelési célok összhangjának megvalósulása. Megfelelő
  • A stratégiai tervek megvalósulásának elősegítése a tanévekre bontott éves tervek alkalmazásával. Megfelelő
  • Az éves tervek és a beszámolók összhangjának megvalósulása.Megfelelő
  • A pedagógiai folyamatok követhetők a pedagógusok és az intézmény dokumentumaiban. Megfelelő
  • Az intézményi célok elérését támogató ellenőrzési rendszer működtetése. Megfelelő
  • Az intézményi önértékelési rendszer jogszabálynak megfelelő működtetése. Kiemelkedő
  • A pedagógiai program alapelveivel és követelményeivel összhangban álló mérési, ellenőrzési és értékelési rendszer működtetése. Kiemelkedő
  • Az ellenőrzés és a mérés, értékelés eredményeinek rendszeres visszacsatolása. Fejleszthető

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézmény egészét érintő, a működését meghatározó stratégiai és operatív tervezés dokumentációi rendben nagy gonddal, részletesen kidolgozásra kerültek.Az intézmény működése során tervezett célok elérését befolyásoló tényezőket, az ellenőrzések eredményeit, a környezet és a köznevelés-irányítás elvárásait reális tervekben határozzák meg. A tervezéstől a végrehajtásig minden olyan eszközt figyelembe vesznek és felhasználnak (jogszabályok, mérési eredmények, reális tanterv - tanmenet tervezés, különböző tanítási-tanulási módszerek, hospitálás, ellenőrzés, szükséges korrekciók) mellyekkel az általuk meghatározott feladatokat teljesíteni tudják. A pedagógusok a tervezett együttműködésen felül is támogatják egymás munkáját. Az intézmény különös figyelmet fordít az SNI, BTMN tanulók ellátására. A pedagógiai program megfogalmazza, hogy milyen támogatást biztosítanak ezeknek a tanulóknak a fejlesztésére, szociális beilleszkedésének segítésére.

Fejleszthető tevékenységek

  • Az év végi beszámolók szempontjai és az intézményi önértékelési rendszer egymáshoz szorosabban illeszkedjenek.Az ellenőrzések, mérések eredményeinek visszacsatolása rendszeresebb, hatékonyabb és konkrétabb formában valósuljon meg. Kompetenciamérési eredmények alapján konkrét intézkedések, kompetenciafejlesztési terv, és konkrét tevékenység, feladatbank készítése javasolt az eredmények javítása érdekében. A háttérkérdőívek kitöltésére törekedni kell.

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

  • A pedagógiai programban meghatározottaknak megfelelő személyiségfejlesztési feladatok megvalósulása. Megfelelő
  • A tanulók személyes és szociális képességeinek fejlesztése és nyomon követhetőségének megvalósulása. Megfelelő
  • A tanulók szociális hátrányainak enyhítésére kidolgozott rendszer működtetése. Kiemelkedő
  • A pedagógiai programmal összhangban lévő önálló tanulástámogatási gyakorlat megvalósítása. Fejleszthető
  • A pedagógiai programmal összhangban álló egészséges és környezettudatos életmódra nevelés támogatása. Megfelelő
  • A pedagógiai programban megfogalmazott közösségfejlesztési feladatokkal összhangban lévő tanulói együttműködés támogatása. Kiemelkedő
  • A több szinten és eredményesen szerveződő közösségépítő programok megvalósulása. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Sokféle, színes programmal rendelkeznek, ami a személyiségfejlesztésre és közösségformálásra irányul. Kiemelt pedagógiai alapelvük a tanulók teljes személyiségének fejlesztése, a tanulók korszerű ismereteinek, képességeinek, készségeinek kialakítása és bővítése. A nevelőtestület számára fontos, hogy erkölcsileg és testileg is egészséges nemzedéket neveljen. Sokrétű és széles érdeklődést keltő iskolai és iskolán kívüli programokat szerveznek:hagyományőrző tevékenységek, tehetséggondozó (felvételi előkészítő) és felzárkóztató foglalkozások, szakkörök - digitális kompetencia fejlesztés, házi versenyek, vetélkedők (Barota nap), kirándulások, táborok. A sikeres óvoda iskola, illetve iskolafokok közötti átmenet támogatásában kulcsfontosságú partnereikkel ILMT (iskolai lemorzsolódás megelőzésének támogatása) alapú partneri együttműködési megállapodást kötnek, melyet rendszeresen felülvizsgálnak, és szükség esetén módosítanak, meghosszabbítanak. Közösségi programok (családi napok, osztálykirán

Fejleszthető tevékenységek

  • Használhatóbb módszerek megismerése és alkalmazása a tanulók személyes és szociális képességének fejlesztése terén. Az információcserét és együttműködést a jövőben erősíteni szükséges, mind a tanulók, mind pedig a szülők irányába. Felzárkóztatást célzó egyéni foglalkozások szervezésének bővítése.

3. Az intézményben folyó pedagógiai munkával összefüggő eredmények

Az eredményességi mutatók nyilvántartása, az eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása. Megfelelő

  • A kiemelt nevelési és oktatási célok elvárásainak megfelelő eredmények teljesülése. Fejleszthető
  • A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása. Kiemelkedő
  • Kidolgozott és gyakorlatban működő a tanulók tanulási útjának követése. Megfelelő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézményben különböző mérési eredményeket használnak fel a nevelő-oktató munka során és ezeket elemezve határozzák meg a következő időszak fejlesztési irányát. Az országos kompetenciamérés mellett (6. és 8. évfolyamosok körében matematikai eszköztudás és szövegértési képesség mérése) az országos idegen nyelvi mérésen is részt vesznek a tanulók. A magunk által összeállított feladatokkal belső kompetenciamérésük is van majdnem minden tantárgyra kiterjedően évi két alkalommal, saját kiértékelési metódust kidolgozva. Ezen mérések eredményeinek értékelését a szaktanárok végzik. Az országos kompetenciamérés eredményeinek elemzése során megállapítást nyert, hogy az iskolai fejlesztő hatást az alapszint alatt teljesítő tanulók arányának csökkenése egyértelműen kimutatta. Az eredmények kiértékelése, elemzése is támpontot ad arra, hol kell erősíteni egyes tanulóknál. Ez általában egyezik az év közbeni tanítás során tapasztalatokkal.

Fejleszthető tevékenységek

  • Az országos kompetenciamérésen minimum szintet el nem érők arányának csökkentése, az elvárható hozzáállás a mérésen való részvételhez, valamint a képességeiknek megfelelő szint elérése a tanulóktól. A tanítás hatékonyságának növelése, a tartalmi munka színvonalának emelése, az elvárt tanulmányi eredmények elérésének elősegítése.A bukási arány számának csökkentése szükséges.A kompetenciamérések eredményeinek további javítása érdekében az alapismeretek erősítése alsó tagozaton. Megőrizni, illetve csökkenteni a minimum szintet el nem érők arányát, amely a tanulók továbbtanulását is elősegíti. felső tagozaton

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

  • A pedagógusok többszintű együttműködésének és szakmai munkájuk intézményi célokkal összhangban történő megvalósulása. Megfelelő
  • Rendszeres, magas színvonalú belső tudásmegosztás. Fejleszthető
  • Folyamatos és hatékony, több csatornán működő kommunikációs rendszer működése. Megfelelő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Nem található olyan elem, amely a kritériumnak megfelelne.

Fejleszthető tevékenységek

  • Belső tudásmegosztás erősítése tantestületi és munkaközösségi bemutatóórákkal.Munkaterv, rendezvényterv megjelenése az intézmény honlapján javasolt. A belső tudás hasznosítása. Az utóbbi években nem voltak bemutató órák, pedig a nevelőtestületen belül szükség lenne rá.

5. Az intézmény külső kapcsolatai

  • A pedagógiai program céljainak megvalósítását támogató partneri kapcsolatok kialakítása. Megfelelő
  • A partnerekkel való együttműködés az intézményi dokumentumokban szabályozott. Megfelelő
  • A partnerek tájékoztatása rendszeres, szabályozott. Fejleszthető
  • Az intézmény közéletben való részvétele nyomon követhető. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézmény széles körben helyi szinten építette ki és működteti kapcsolatait. Az iskolát a külső kapcsolatokban az intézményvezető képviseli. Az intézmény minden olyan lehetőséget kihasznál, ahol bemutathatja az eredményeit. A pedagógusok és a tanulók tevékenyen részt vesznek a helyi közéletben. Partnereiket a honlapunkon és közösségi oldalunkon keresztül, tájékoztatják, a szülőket még az elektronikus naplón keresztül is. A tankerület részére minden fél évben beszámolót küldenek.

Fejleszthető tevékenységek

  • Partneri elégedettség mérése és kapcsolatok szorosabbá tétele. Az információcserét és együttműködést a jövőben erősíteni szükséges, mind a tanulók, mind pedig a szülők irányába. A külső kapcsolatok fejlesztése tájékoztatással és a partnerek véleményének megismerésével.

6. A pedagógiai működés feltételei

  • Az intézmény képzési struktúrájának, pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő infrastuktúra biztosítása. Megfelelő
  • A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása. Megfelelő
  • Rendszeres és nyomon követhető IKT-eszközhasználat. Fejleszthető
  • Átgondolt, tervezett, az intézmény pedagógiai értékeinek, céljainak megfelelő humánerőforrás-szükséglet biztosítása. Megfelelő
  • Magas szintű és hatékony szervezeti kultúra megléte jellemző. Megfelelő
  • Az intézmény hagyományápoló, hagyományteremtő tevékenysége megvalósul. Kiemelkedő
  • Szabályozott felelősség- és hatáskörmegosztás. Megfelelő
  • A munkatársak döntéselőkészítésbe való bevonása. Megfelelő
  • Innovációra nyitott szervezeti kultúra működése. Megfelelő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézmény vezetése felkutatja mindazokat a lehetőségeket, amelyek az intézményben folyó pedagógiai tevékenységet még eredményesebbé teszik. A mindennapi hatékony működés feltételei biztosítottak az intézményben. Az intézmény vezetése lehetőséget terem a továbbképzésre, és biztosítja az ehhez szükséges feltételeket. Törekszik az egyéni érdekek és az intézményi célok összhangjának megteremtésére. Szülői munkaközösséggel napi kapcsolatot tart. A tanároknak az informatikai képzés fontos a tartalmi munka színvonalának emeléséhez. Aa digitális tartalommal gazdagított tanórák elengedhetetlenek a színvonal tartásához illetve emeléséhez. Ezt a vezetés prioritásként kezeli. A meglévő IKT eszközök használata rendszeres, de az ellátottság nem elegendő. Az intézmény törekszik arra, hogy rendelkezésre álljanak a megfelelő eszközök, az igények felmérése folyamatos, keressük a pénzügyi eszközöket, lehetőségeket, továbbá számítunk az állami költségvetés forrásaira is. Az intézmény számára fontosak a

Fejleszthető tevékenységek

  • IKT eszközök bővítése, karbantartása és az új modern eszközök használatának megtanulása. Minden pedagógusnak a saját tantárgya tananyagának átadásához a megfelelő magas színvonalú digitális eszköz a rendelkezésére álljon, valamint a tanulók is rendelkezzenek olyan eszközökkel, amelyekkel mint kommunikatív eszközökkel bekapcsolódhatnak az óra menetébe. Az ellátottság hiányos.

7. Az intézménytípusra vonatkozó nevelési, nevelési-oktatási irányelvben meghatározott országos szakmai elvárásoknak és az intézményi céloknak való megfelelés

  • A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban meghatározott célok és a pedagógiai program összhangja. Megfelelő
  • Az intézményi tervezési dokumentumok alapja a pedagógiai programban szereplő kiemelt stratégiai célok megvalósítása. Kiemelkedő

Kiemelkedő tevékenységek

  • Az intézmény stratégiai céljainak megvalósulását folyamatosan nyomon követi, ciklikusan értékeli. A pedagógiai program a jogszabályi és tartalmi elvárásokkal összhangban fogalmazza meg az intézmény sajátos nevelési-oktatási feladatait, céljait. Az intézmény napi gyakorlatában jelen van a folyamatos tájékozódás, az elvárásoknak való megfelelés. A pedagógiai program koherens a Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumokkal. A szükséges módosításokat a törvényi előírásoknak megfelelően elkészítették, melyet a pedagógiai programban külön kiemeltek.

Fejleszthető tevékenységek

  • Nem kívánunk fejleszthető tevékenységet megjelölni.

Iskolánk végzős diákjai vettek részt a 4 fordulós országos Világjáró levelező földrajz versenyen. Eredményük kiemelkedő lett. Felkészítő tanárjuk Gubányiné Sarkadi Kornélia is nagyon örült és elégedett volt iskolánk tanulóival.