Boldogságprogram

Az idei tanévben hetente egy Boldogságóra lebonyolítására került sor a felső tagozatos diákok számára, a hónapokhoz kapcsolódó témák mentén. A témák heti szinten másféleképpen kerültek feldolgozásra. A gyerekek minden alkalommal aktívan vettek részt, lelkesen dolgoztak, játszottak, beszélgettek és tanultak – nemcsak egymásról, hanem saját magukról is. A foglalkozások során fejlődött az empátiájuk, önismeretük, pozitív gondolkodásuk és szociális készségeik. Az óra anyagának a feldolgozása egyéni, páros vagy csoportmunkában történt heti szinten más-más feldolgozásban. Az órán produktumok készültek, és a Boldogságóra honlapjára is feltöltésre kerültek, valamint megtekinthető az iskola földszinti folyosója, és a tetőtér 31. tanteremben.

Szeptember – Hála gyakorlása

Október – Optimizmus gyakorlása

November – Társas kapcsolatok ápolása

December – Boldogító jó cselekedetek

Január – Célok kitűzése és elérése

Február – Megküzdési stratégiák

Március – Apró örömök élvezete

Április – Megbocsátás

Május – Testmozgás

Június – Fenntartható boldogság

Az év zárásaként a gyerekek pozitív tulajdonságaikat gyűjtötték össze, és egymásnak is kedves visszajelzéseket adtak. Saját "önbizalom-koronát" is készítettek.

Összességében a gyerekek minden boldogságórán jól érezték magukat, szívesen kapcsolódtak be a feladatokba. Az év során nyitottabbá, elfogadóbbá és tudatosabbá váltak – nemcsak másokkal, hanem saját magukkal szemben is. A boldogságóra valóban segített abban, hogy örömtelibb, empatikusabb közösséget építsük.

Föld napja

A Föld napja (április 22.) alkalmából megtartottuk ebben a hónap témája alapján a Boldogságóránkat a Törekvő (4.a) csoportban. Relaxációs feladatot követően egy rövid ismertető filmet néztünk meg a témával kapcsolatosan/ 10 apróság, mivel megmentheted a Földet.

A gyerekekkel megbeszéltük, hogyan tudunk tudatosan gazdálkodni környezetünkkel, miért fontos a környezet védelme. A témával kapcsolatosan produktumok is készültek, illetve hulladékgazdálkodás témakörében tesztet töltöttek ki a gyerekek. Zárásként meditáltunk, és énekeltünk. 

A három kiscsibe története

A Törekvő (4.a) csoportban az első tavaszi Boldogságóra alkalmával a "Puha, meleg, felengedek, meleg vagyok, elolvadok relaxációs gyakorlatot dolgoztuk fel "A három kiscsibe"(Belga népmese) történetét, illetve a hónap dalát is nagy lelkesedéssel énekeltük. Beszélgettünk a sérelmekről és az érzelmekről.

Örömdalunk többször is felcsendült, Bagdi Bella: Ho'oponopono dala.

Az óra lezárásaként hangsúlyoztuk, miért érdemes megbocsátani, majd végül meditáltunk.

Boldogságóra az 1.a osztályban 

Téma: Optimizmus gyakorlása
Társas kapcsolatok ápolása
Célok kitűzése és elérése 

Forrás: https://boldogsagora.hu/tajekoztato/